Autoritatea pentru Supraveghere Financiara a stabilit, pe 10 februarie, ca dauna se poate constata oriunde vrea pagubitul, iar masina poate fi reparata in orice service.
In urma cu cateva luni, dupa lungi negocieri, reprezentantii transportatorilor, ai Guvernului si cei ai Consiliului Concurentei luau decizia de a ingheta tariful politelor de asigurare RCA pe o perioada de sase luni.
Cu cateva luni ramase pana la expirarea acestei decizii, Autoritatea pentru Supraveghere Financiara (ASF) a luat doua decizii importante care ii vor afecta pe toti soferii din Romania.
Astfel, din data de 10 februarie: “In situatia producerii unui eveniment asigurat prin contractul RCA, obligatia asiguratorului de a constata daunele produse nu este conditionata de existenta unei relatii contractuale intre asigurator si unitatea de service in care persoana pagubita alege sa repare vehiculul.“
Ce inseamna acest lucru? Ca firmele de asigurare sunt obligate sa efectueze constatarea daunelor oriunde doreste pagubitul, nu doar la centrele de constatare a daunelor, iar masina poate fi reparata in orice service doreste pagubitul (indiferent daca are sau nu contract de colaborare cu firma de asigurari).
Totodata, in informarea transmisa de ASF se mai arata ca “obligatia persoanei pagubite este de a permite accesul la vehiculul avariat si nu la locatia unde se afla vehiculul respectiv,” si ca firma de asigurari este obligata sa efectueze constatarea prejudiciilor in termen de 5 zile lucratoare de la data notificarii primite de la persoana prejudiciata.